Thursday, September 11, 2014

Hilang

Salam..

hilang apa?
Hilang la..

hilang.
ada sesuatu yg hilang. oh..
saya cuba cari.
saya dpat cari. yup, mmg jumpa. yahoo
.
saya terima, seperti biasa.
namun ada bisik di kepala
saya tutupnya dengan berlagak bersahaja,
tanpa sedar, suis auto ditekan. click!
badan bertindak secara spontan.
riak wajah mula ketara,
mendengar tanpa bicara,
melihat tanpa rasa.
menoleh seperti dipaksa.
.
kali ini,
saya sengaja hilangkannya.
kerana..
saya kecewa dan begitu terasa
ya..
kali pertama tinta bergenang.
saat berborak menghentam.
dan saya cuba melupa
tusukan kata keangkuhan.
.
namun,
tika berada di gua,
Datang sebak bersama hiba.
ok. saya mengaku kalah.
saya hanya senyum
.
tapi.. senyum saya agak kelat.
saya tak tahu kenapa.
banyak mkn coklat? pahitnya masih tersisa
mana pergi manis?
ditiup angin.
Laa.. awat ang tak telan manis tu?
Ahh.. benci
biarlah hilang.

~entry kejiwaan yg bahang rambang
bai

No comments: