Sunday, March 25, 2012

tanduk menanduk

Assalamualaikum..

Tanduk menanduk..

First sekali.. ini bukan pasal menanduk bola. Aku tahu la sekarang musim bola.
Pernah tengok tak lembu main gurau2 dengan geng dia. haa.. kan lembu suka main tanduk menanduk. Lembu ni main2 tanduk menanduk ni tak kira tempat.

Apsal aku citer pasal lembu dan tanduk menanduk ni??

Meh aku nak cerita..

Masa aku drive kereta di jalan raya dua hala, Ada la dua ekor lembu ni main tanduk2 dekat tepi jalan..
tepi jalan ok.

Photobucket

Aku memandu macam biasa la kan. khusyuk, dan steady. Agak laju juga la

Photobucket

Tiba-tiba.. dua ekor lembu ni menanduk dan melompat2 depan dan belakang.. Saat tu juga kereta yang aku pandu melewati lembu tu. Aku nak belok kanan, tiba2 kereta dari arah kanan yang bertentangan tu bawak laju gila. Nak mati la kan kalau aku nak masuk kanan jugak.

Aku kawal la kereta tu elok2. Nak berhenti dah takde ruang dah. Sipi2 je ruang tu. Kira sepatutnya memang tak kena la dengan lembu tu. Tiba2 lembu tu melompat ke belakang..

chaitttt.. tak guna punya lembu..
habis kereta kemek
tidakkkkk!!!

ok fine. salah aku. Nak salahkan lembu. Lembu faham apa.

9 comments:

nanad said...

nak kena sembelih lembu tu =,=" huhu..smart lah gif tuu ;D

Cik Chokie said...

keras jugak ek bontot lembu tu. sampai kemek dibuatnya --' hohoho. wahh lukisan akak mmg debomm lah :D cantik animation akak buat nih. nampak kmas je . =D

amira_jaafar said...

hahaha. nasib x der pengalaman mcm ni time belajar kereta....

Izz Faizah said...

hahaa...kalo hari rye korban ni, bwk je blek lembu tu...kte lapah rmai2..haha :)

Hanamiko Sakura said...

syukur alhamdulillah... nasib baik tak berlaku apa2... :)

Hanif said...

Lembu tu selamat tak? Ada apa-apa kecederaan?

Aujinz said...

kemek teruk??..

feza said...

nanad : elok tu. buat gulai.. lepas marah.hehe

cik chokie : kuat itu bontot. kalau tak, manakan mungkin kemek gitu sekali.

mira : pengalaman mira. tergelak feza.

izz faizah : lapah2.. jual kat pasar.. untung gitu.haha

hanamiko sakura : amin. alhamdulillah xde papa yang teruk.

hanif : lembu pulak yang dibimbangnya.. aishh..

aujin : kemek dalam la jugak.

Liza Razak said...

aduhh...kemek teruk tak?? nak kena sekeh lembu ni..hehe