Saturday, January 21, 2012

PORENG

Assalamualaikum..

Malam ni aku begini.. Seperti si toyol ni.


Masih ingat kah akan PORENG?
ke tak tahu?
klik siniApa pun, ini lah si kecil PORENG.

Semalam...
Petang semalam PORENG hilang. Tak tahu la kemana PORENG pergi. Keluarga cukup risau. sebab PORENG tak balik2. Cari punya cari tak jumpa2. Malam tu hujan lebat sangat berserta guruh dan ribut.

paginya, Adik cari lagi PORENG.

Berita baik : PORENG ditemui dekat dengan pagar rumah
Berita buruk : PORENG pergi untuk selama-lamanya.

PORENG kaku tidak bergerak lagi. Tubuh poreng basah. Punca kematian aku pun tak tahu. Adakah ditendang orang? adakah mati kesejukan? atau apa? apa? Sebab PORENG sangat mesra dengan manusia. Aku takut ada manusia kejam yang tak suka dengan mesra si PORENG dan menganiayai PORENG.

Mungkin PORENG menemui jalan pulang. Sikit langkah lagi PORENG nak sampai rumah. Tapi... PORENG pulang kaku. PORENG masih begitu kecil. PORENG, begitu cepat tinggalkan kami. Tinggalkan adikmu si PUTEH. Siapa lagi nak bermain dengan PUTEH. Keluarga rindukan PORENG. Aksi manja dan comel PORENG kini hanya tinggal kenangan.

Maaf, Serius aku tengah emosi masa tulis entri ni. Tolonglah jangan tanya mata aku basah atau tak.

nota kecik : Kalau jumpa mana2 kucing terbiar or kucing yang korang tak suka sekalipun, jangan lah guna sepak terajang. Nak halau pun guna la cara baik. Kalau kita disepak terajang macamana kita rasa? sakit bukan.



Ini gambar last PORENG bersama PUTEH

i miss u poreng.

8 comments:

Azzah said...

sedihnya...:(

Aujinz said...

okeyh.. ini sangat sedih.. aku tak boleh dengar kisah kucing yang sedih.. trauma lama mungkin..

Hanif said...

isskkk...dah tiba masa untuk Poreng pergi..
Tapi Poreng patut bertuah kerana seluruh keluarga feza sayangkan Poreng...

HeNRieTTa JoSe said...

Sdihnye.....sweet sngt tgk photo poreng ngn putih...l

Scha Lalala said...

waa, sedihnyaa.. scha pon pernah jadi mcm ni dulu.. sobss

Ieqa Swetluv said...

sampai hati org yg menganiaya kucing ni.. sabar ya feza..

Khuzrin Kamarudin said...

Nanti ada pengganti.. jangan sedih2... :)

Hans said...

kesiannya dekat Poreng


P/S : Nak Minta Tolong Bantu Hans Menang iPad 2

http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html