Saturday, November 5, 2011

Aidiladha 1432 H

Assalamualaikum..

Esok Raya Haji. 1432 Hijrah.

Hari Raya Aidiladha ataupun hari raya korban ni adalah perayaan utama bagi umat islam, tapi, nampaknya impak perayaan ini agak kurang meriah disambut berbanding hari raya puasa.

Haa.. buat korban tak??
Aku teringin nak tengok orang sembelih lembu. Tapi tak pernah dapat. Bila dah banyak makan tahun keinginan aku tu nak tengok tak dapat, jadi aku putuskan, takpela tak tengok pun. Aku takut kalau aku tengok, aku jadi kesian pulak dekat haiwan tu. Tak pasal2 aku tak makan daging lembu dah.

Macam dalam gambar ni la kot cara orang sembelih lembu.. MEMANG PUN.
Aku hanya pernah tengok sembelih ayam.. memang aku tak ada kesian.

sila jangan buat korban AYAM. Itu bukan binatang an'am. Tapi nak sembelih ayam buat ayam rendang untuk raya esok..boleh aja. cuma ianya tak dikira binatang untuk korban.

so esok, Aku ucap kan Salam Aidiladha buat semua umat islam.

Jangan lupa pergi solat raya ya esok.
peace..

salam..

9 comments:

Hanif said...

Esok ada korban lembu 3 ekor..
Selamat Menyambut Hari Raya Haji

ILA HonEyBuNNy said...

tak pernah juga tgk korbankn lembu....hehe

salam aidiladha...;A)

||aLeaSaRa|| said...

slm aidiladha juga ye.berhati2 semasa memandu di jln raya :)

owh suka tgk lukisan sis kat sini mmg kreatif dan terbaek!1!

Hans said...

Selamat Hari Raya Aidiladha daripada Hans

merahitujambu said...

sy setaip tahun pasti tengok..best la..rugi x tgok..=_=

Gen2Merah said...

org pempuan kalau lemah semangat baik xyah tengok... cikgu2 pempuan sekolah saya banyak yg tak sanggup nak tengok.. ehehe

nanad said...

selamat hari raya aidil adha ^_^

Hanif said...

iskk..walau aku ni lelaki..time tengok darah ..emmmm

feza said...

hanif : slmt hari raya haji. lelaki kena kuat semangat tgk darah..hee

ilahoneybunny : serupa la kita. salam aidiladha

aleasara : ya, hati2 juga memandu. slm aidiladha

hans : slm aidiladha juga

merah itu jambu : memang terasa rugi.sob2..

gen2merah : saya sanggup nak tengok. cuma korban tak dibuat dekat2 sini.

nanad : slmt hari raya aidiladha