Saturday, July 9, 2011

# cerita 5 - BLoG

As salaM

Dulu aku suka tgk tv. Tapi, sejak aku balik, aku dapat tahu tv rumah aku di ruang tamu sudah rosak.. Jadi mood nak tgk tv dah kurang. Bila tgk Tv dkt dapur pulak, kadang2 aku rasa boring pulak. Jadi, aku tuju pada lappy kesayangan aku je la bagi mengisi masa. Main2 game, dgr lagu, edit2 gambar, lukis2, dan bila ada internet, automatik aku buka fb dan blog. Pada suatu hari,......

Aku buka fb, chat2 dgn kawan. Disebabkan aku biasa tgk2 blog org2 lain penuh dgn iklan nuffnang. then, aku tanya kawan aku. Apa fungsi nuffnang tu? iklan tu buat apa. Kawan aku pun cakap la yang nuffnang tu adalah bertujuan mempromot blog kita la. Lagi satu, kalau ramai follower, dan traffic dekat satu2 blog tu hebat, Mungkin boleh mendapat hasil dapatan yang tinggi tanpa perlu nak susah payah kerja. Hanya dengan berblogging. Ohhh..itu la fungsinya..
senyum je la aku.

Aku pernah la jalan2 melihat blog2 orang. Itu sebab la aku cakap aku biasa tengok blog2 orang. Jangan salah faham, aku tak berminat nak menjadi blogger aktif. Aku suka lihat info2 or cerita2 best yang boleh buat aku tertarik, terpaku, dan kdg2 memberi ilmu yang berguna utk aku. Bila aku melawat, kadang2 aku click iklan nuffnang mereka2 tu. Sebagai ucapan terima kasih atas entri2 yang ditulis.

kalau orang nak aku jadi follower, aku on je. sah2 lepas tu apa2 entry baru yang dipost akan aku ketahui. Ada la juga part aku membaca daripada aku hari2 asyik main game.
Aku menulis untuk ingatan aku shja. Tapi aku letak shoutbox juga. Kira ini bukan blog privasi aku. Kalau blog privasi utk jiwa2 kacau aku, sah2 aku tak letak. ngahaahaa..

Follower??.. Tk kisah ada or xde.

sb aku pun tak ada usaha menjadikan ianya ada.

Aku tak edit blog aku sgt, aku tak join apa2 utk cheerful kan blog ni , Dan aku suka menulis pjg2. Boleh muntah huruf bila baca.
Semua tu aku pedulik hape. Aku still happy dgn keadaan sekarang.
see?? lebar aku senyum tu
Aku buat blog ni sebab aku rasa nak menulis. Tak salah kan??
Lagipun, aku jenis low profile. Tak glamer pun tak apa. hik2. Aku kuat berblog, tapi tak kuat utk jadi blogger yang aktif. Kadang2 biar blog bersarang pun aku tak kisah.

Lagi satu, aku malas la nak jadi blogger aktif yang kena ikut semua step demi nak attract pembaca dtg tgk blog aku, dan jadi follower aku. Berusaha utk awrd la dan mcm2 lagi. Sgt malas untuk itu semua. Aku rajin buat benda lain je..haha.

Kalau aku ada komen2 blog orang tu, maknanya aku tengah rajin.hehee
ok la. itu sahaja.. Dah banyak aku membebel

arios..

No comments: