Sunday, July 24, 2011

Hero?

As salam
Deman korea?? itu la antara berita dalam Buletin Utama TV3 beberapa hari lepas. Kisah hero korea aku..
Mula2 aku start tengok korea adalah sebab cerita yang dilakonkan Bae Yong Jun sebagai Jun Sang. Ala..semua orang tahu kan cerita tu. Lepas tu diikuti la dengan Autum In My Heart lakonan Song Seung Hoon. Then, berlambak2 la cerita korea selepas itu. Antara hero2 yang aku suka, adalah seperti di bawah.


Kalau nak diikutkan ramai lagi la. Kalau nak mention nama2 selain di ats tak terkira. Itu korea, Kalau artis Jepun pula, Aku suka dia ni Koike Teppei. Muka dia 'muka awek' kan. Kalau make up perempuan, mesti lawa. itu sebab la aku gelar muka awek. Ramai lagi hero2 jepun aku minat, tapi aku letak yang aku suka tengok. ngahaahaa.. Nak aku sebut namanya jugak ke. No need kot. Okla, aku sebut sorang dua je ek. NishikidoRyo, Oguri Shun, TangYuzhe dan ramai lagi.
Kalau cerita Taiwan pula, aku minat Wuchun, Aku juga suka k-pop.. antaranya.


dan kumpulan ni.


Ada sorang student aku, tak silap, namanya Lee Sau Peng. Minat gila dengan Super Junior. Hafal satu2 nama ahli super Junior. Ramai ahli Super Junior. Apatah lagi lagu2 mereka. Teringat kumpulan ni, teringat dekat student2 aku. Ni yang aku rindu ni.. sob3

tapi maaf, au tak minat yang kpop or mpop malaysia punya. Kalau non muslim takpe, tapi bila ada org islam terlibat dgn pakaian yang dah mcm erm.. (fhm2la kan) , aku mmg tak berkenan sgt.

Opss. aku juga minat anime.. heee

Semua orang ada minat masing2. Aku tak la terlalu fanatik minat korea/japan/kpop or anime ni. Gitu2 je la. Cuma, part yang tak best, bila ada manusia yang suka mengutuk. Kalau tak suka korea, cukupla sekadar senyum. .Tak perlu nak menambah dosa mengutuk2. Kalau suka korea, tak perlu kita nak kutuk minat orang lain yang kita tak suka. Fair bukan...

Walaupun aku minat korea, Aku lebih suka cerita Inggeris santai/ aksi or doku.

sekian.

2 comments:

Syuhada said...

minat suju..hikhik..tp tgk m-pop wat muka cute tu adoi..lelaki mlayu kena macho..toi x?

nia said...

tak leh tahan tgk mpop..dah mcm tak ada tulang pulak.setuju sgt2 la michada.. lelaki melayu kena macho.