Monday, July 11, 2011

# cerita 6 - ComiNg SoON TM

Assalamualaikum..

Syok2 aku bermanja-manja dengan domo ku, Main peluk2, cium2. Lepas main tarik2.. Lepas tu, erkk..terlintas dalam kepala.. Esok dah dowh aku nak pi TM. Kena packing baju ni. Siap2 kan mana yang patut. Domo ku campak ke tepi. Di suatu sudut Domo meratap sepi "habis madu sepah dibuang.sob2".

Pembetulan.. Aku tak ada domo ok. Katil aku clear tak ada jenis bantal peluk or patung mainan yang besar itu pun. Bear ke, Spongebob ke, Doremon ke, Atromen ke, Power Rangers ke, Malah Naruto pun xde. Bukan aku tak suka. Mmg cute. Cuma aku tak diajar bela 'bantal' yang sebagaimana di atas.

Berbalik pada cerita, Malam ni, aku bersedia untuk berkemas. Ceh, Pergi TM satu hari pun kecoh. Tiba2 aku terdengar suara2 halus.. "Nak kemas apa benda nya, bukan ko pergi seminggu. Gila Batak ko feza"..

Dengan lantang aku menjawab
"Well, aku mmg batak. Ko diam2 sudah.. menyibokk je. keh2
suara itu pun hilang.. .

suara halus apa.. itu aku punya monolog je lah.

Walaupun aku tengah tak ada duit. Tapi perjalanan esok wajib juga aku lalui. Kalau tak, tak berjubah la aku time konvo nnti. Tawakkal je la nak rest kat mana, nak makan mcmana, nak mandi mcmna. Sampai sana nnti, ada la tu jalannya. Kalau aku ada duit, xde la aku fikir ini semua. haha..Apa pun..
Sekarang, semua perkara untuk perjalanan esok telah siap. So,
ok la.. daa

salam..

No comments: